Kniha jako reklama na živnost nebo podnikání

Jste drobný živnostník nebo podnikáte? Zkoušíte různé druhy reklamy, moříte se sociálními sítěmi, ale nic vám nefunguje, jak byste chtěli? Zkuste to jednou jinak. Přitáhněte své nové zákazníky knihou. Přiveďte je na svůj web, získejte jejich e-mail a proměňte je ve stálé zákazníky. Knihu si (sami!) najdou ti, kteří mají problém, který  dokážete vyřešit právě vy!

Knihu jako reklamu objevili v Čechách jako jedni z prvních tzv. „infopodnikatelé“. Lidé, kteří něco učí a prodávají kurzy, jak daný obor ovládnout. A svým následovníkům ji často poslali jen za poštovné. Je to totiž jejich trojský kůň, který jistou část jejich pasivních sledovatelů promění v platící zákazníky.

Vyrobíte-li více než 500 ks, jedna kniha vás na nákladech na její výrobu vyjde většinou do stovky. Často i na mnohem méně. Nemusí to být přeci rovnou celobarevná kniha ve tvrdé vazbě. Podrobnější informace najdete zde.

Pokud ale prodáváte produkt za tisíce nebo měsíční předplatné, nestálo by za to obětovat trochu času jednorázově, když vám to pak může přivádět zákazníky po celý zbytek života? Vy svou práci odvedete pouze jednou a pak se můžete opět věnovat jiným formám marketingu. Navždy už ale budete mít kam odkázat člověka, který ještě není připraven od vás něco koupit nebo investovat větší peníze, ale má potenciál.

Nikdy jste knihu nepsali a vůbec netušíte, jak na to? Nebojte se, není to žádná raketová věda. Stačí si vyčlenit čas, udělat si osnovu a pak už jen vytrvale pravidelně psát. A vytrvalosti rozumíte, pokud podnikáte. Doladit text vám pak může pomoci redaktor, opravit chyby korektor. Obrázky stačí načrtnout a pak si je nechat vytvořit ve vektorech přes server Fiverr.com. Ilustrační obrázky najdete buď ve fotobankách zdarma, nebo ještě lepší v placených fotobankách. O zacílení a marketingu už díky podnikání asi víte své, s knihou je to stejné. A pokud netušíte, jak na to u knihy jít, všechny informace najdete na tomto blogu nebo přehledně uspořádané v mé knize. NENÍ to žádná věda!

kniha

Potenciál knihy

To mám spoléhat na to, že každý, kdo si ji přečte, hned poběží koupit si mou službu nebo produkt?“ NE. To by bylo mrhání jejím potenciálem.

Ano, samozřejmě, v knize budete mít svou reklamu. Můžete ji dát na zadní předsádku, takže čtenář ji najde až poté, co jste ho už zaháčkovali obsahem knihy. Ale jsou sofistikovanější způsoby, jak někoho změnit ve svého zákazníka.

Můžete vytvořit ke knize web a na něm sbírat na své potenciální zákazníky kontakty. Kdo je strategický podnikatel, který své zákazníky vytváří jemně a postupně, aby byl jeho byznys alespoň trochu předvídatelný, už to dávno dělá. A pokud jste s tím ještě nezačali, měli byste se o to konečně začít zajímat. Souhlasný e-mail marketing je stále tím nejúčinnějším marketingovým nástrojem. SOUHLASNÝ, nikoli SPAM! Ale ten už dnes používají snad jen výrobci viagry, většina ostatních zjistila, že je to cesta do pekel a k nedoručitelnosti zpráv.

Jde o to vytvořit knize opravdu HODNOTNOU nadstavbu, třeba stránku s mnoha užitečnými odkazy, krátký videokurz zdarma nebo alespoň (trochu zastaralý, ale stále jakžtakž funkční) e-book. Tak jsem to provedl i já – na stránce ZDROJE, na kterou v knize odkazuji mnohokrát včetně QR kódu na začátku i konci knihy, najdou její čtenáři více než 300 (!) užitečných odkazů na související články, videa, zdroje a služby, většinu z nich zdarma. Kdo si knihu přečte a na stránku ZDROJE nevstoupí, o hodně přijde. Rozhodně o víc než já, když nezískám jeho e-mailovou adresu.

Obsah této webové stránky je členěn podle obsahu knihy a dá se na něm snadno vyhledávat. Mým cílem bylo předat čtenářům co největší hodnotu a přimět je udělat „UAU!“ když si uvědomí, co všechno za stovku či dvě dostali. A podle prvních recenzí se mi to povedlo (také jsem kvůli vylepšování, broušení a leštění textu přišel o celý předvánoční trh).

Ano, část čtenářů zkonzumuje obsah a svou knihu nakonec vydá jinde a jinak. To je naprosto v pořádku. Někteří si však uvědomí, že přestože teď mají všechny informace, které potřebovali, udělají mnohem lépe, když samotné vydání svěří někomu, kdo to umí, a budou se soustředit na to, co za ně nikdo udělat nemůže – na to, aby svou knihu dostali mezi lidi, na její propagaci.

Té je věnována celá poslední třetina knihy a věřte mi, že přestože obsahuje skoro všechno, co o tom vím, využít tyto informace v praxi je tolik práce, že kdo se nebude raději soustředit jen na to a chce svým časem plýtvat aby ušetřil, nepochopil poselství mé knihy a jednou bude možná hořce litovat, že své priority nezměnil včas.

Sbírání kontaktů se bude dít automaticky, aniž byste museli dělat něco víc, než jen odpovídat na dotazy a objednávky, pokud na počátku všechno správně nastavíte. Jak kontakt se čtenáři udržovat, podávat jim další hodnotné informace průběžně a vytvořit mezi vámi vztah je téma na samostatný článek. I tomu se na tomto blogu budu časem věnovat.

kniha

Nejprve přemýšlejte, pak teprve pište

Nejdůležitější je vše předem důkladně promyslet. Bývá to ta nejefektivnější část práce. Nejdříve si vyjasněte, co bude vaším cílem. Čeho chcete vydáním knihy dosáhnout?

Představte si budoucího čtenáře své knihy. Právě dočetl a zavřel ji. Co chcete, aby teď udělal? Pokud by ho vaše kniha dokázala ovlivnit tak, že byste mohli ovládat jeho chování, jaké budou jeho další kroky?

Všechno si pište, a když máte plodný den a hlava je rychlejší než ru­ka, použijte hlasový záznamník na svém mobilu a nápady si zaznamenejte do něj. Až budete mít zcela jasnou před­stavu, če­ho chcete dosáhnout, stačí vám už jen prolistovat „Vydej si vlastní knihu“ a vy­brat nástroje, které k tomu použijete – ani si ji nemusíte kupovat. Lze si ji půjčit v knihovně nebo stáhnout v elektronické podobě za stovku, kterou vám za pár vět zhodnocení vrátím – a budete ji mít úplně zdarma.

Plán si rozepište na dílčí úkoly a určete jejich pořadí.

  • Co budete muset zjistit, co neumíte a budete se chtít doučit?
  • Jaké budete potřebovat obrázky? Barevné nebo černobílé?
  • Chcete je mít v knize rozmístěné na přeskáčku, nebo je budete moci sdružit na jedno místo? (To knihu tištěnou na ofsetu zlevňuje.)
  • Jak budete knihu členit tak, aby byla přehledná a informace byly správně seřazené?
  • Jak zajistíte, aby se dostala do obchodů a e-shopů? (K tomu slouží distribuce a zajistí vám ji zakázkové nakladatelství, nechcete-li se tím zabývat sami.)
  • Kdo se pak bude starat o její propagaci? (Vy sami, nebo na to máte lidi?)

Většinu informací o vydávání a propagaci knih najdete na tomto blogu zdarma, nebo v mé knize. A pokud se zaseknete, zavolejte mi a poraďte se. Knih jsem vydal skoro 200 a tyto věci řeším denně. Mohu se vám o vydání a distribuci postarat, abyste se mohli soustředit pouze na její propagaci a po zbytek svého i jejího života mě budete mít k dispozici pro konzultace. Máme také skvělou uzavřenou facebookovou skupinu „Jak si vydat knihu, a pak ji i prodat“. Sdružuje lidi, kteří si radí a pomáhají navzájem, najdete v ní videa o vydávání a propagaci knih, během živého vysílání se mě můžete zeptat přímo a nalézt tam pomoc s jakýmkoli problémem, na kterém se zaseknete.

Apropo, jste na pochybách, jak by mohla kniha pomoci právě vašemu podnikání? Zavolejte mi hned. Řeknu vám, zda je toto řešení vhodné právě pro vás, nebo ne. Nebudu vás přesvědčovat. Popíšete mi své podnikání, nastíním vám možnosti a je na vás, jak se rozhodnete. Můžeme i zjistit, že to pro vás není. Ale takových oborů není mnoho. Kniha funguje skoro každému.

Ano, bude to stát trochu práce. Tím víc, čím víc chcete, aby to fungovalo. Ale jednorázově, a pracovat pro vás bude po zbytek života. Za sebe říkám – napsat knihu bylo jedno z nejlepších rozhodnutí mého profesního života.

Vidíte pro sebe v napsání knihy nějaký nepřekonatelný problém a neradi telefonujete? Pošlete mi e-mail nebo se zeptejte v komentářích pod článkem!

Kam pokračovat: eBook Jak prodávat knihu nebo na PŘEHLED VŠECH ČLÁNKŮ

.

.

Nebuďte na to sami! Připojte se do facebookové skupiny Jak si vydat knihu a jak ji i prodat

Váznou prodeje vaší knihy? Možná se vám budou hodit rady Jak prodávat knihu

Hledáte nakladatelství s nejlepšími podmínkami? Co třeba KLIKA?

Zpět na titulní stránku blogu

Komentáře

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *