Distribuční firmy jsou tím, kdo dostane knihu od vás až na knižní pulty. Nejzásadnější informace je, že nejednají s jednotlivci, partnerem jsou pro ně pouze nakladatelství. Pokud tedy chcete knihu vydat zcela sami, s největší pravděpodobností se do distribuce vůbec nedostanete.
Distributoři si berou 53–58 % z koncové ceny. Ale to není jejich zisk. Dělí se o něj s knihkupcem.
Distributoři ze své marže (svého podílu) platí sklady, závozní auta, benzín a plat řidičů. Knihkupec pak pronájem prostor a plat všech zaměstnanců. To všechno je zahrnuto v částce, kterou vám distributor „ukousne“ z DPC. Už to nevypadá tak děsně nespravedlivě, že?
V ČR jsou tři hlavní distributoři – Euromedia, Kosmas a Pemic. Nejvíce knih prodá Euromedia, skoro dvakrát tolik, co ostatní. Také si bere nejvíc: 58 %.
Distribuci se můžete vyhnout tím, že knihu rozprodáte jen mezi známými, nebo tím, že si vybudujete na internetu jméno a shromáždíte kolem sebe komunitu svých čtenářů. Jak na to vám poradí e-book, který bude hotov do podzimu 2015.
.
Kam pokračovat: rubrika Záhadné pojmy
nebo Distributor není kámoš pro každého
.
.
Jste v oboru nováčkem? Stáhněte si e-book zdarma Už nechci psát do šuplíku
Chcete si zkusit tiskové podklady vyrobit sami? Připravil jsem pro vás e-book zdarma s návodem.
Zajímá vás, jak vypadají moje živé kurzy „Jak si vydat knihu“?
Dobrý den, mohu jen pochválit!
Mnoho autorů a také čtenářů nezavnímá podstatu celého systému!
Už to nevypadá tak děsně nespravedlivě, že?
Kouzelná věta!
Doplnil bych ještě, že celý systém funguje na financování ze strany nakladatelů!
Celý knižní trh u nás funguje na komisním prodeji!
Proto ze strany známých nakladatelství je velmi nízká ochota, dát příležitost novým knihám a tím i autorům! Nic jiného v tom není!
Mají své limity, jak finanční, tak z pohledu všech, kteří se podílí na vydáni jediné knihy!
Dokážete si představit, že by prodej potravin fungoval na komisním sytému?
Fungují tam splatnosti, od 30 dní a podle dohody i 90 dní. V případě, že má výrobce nebo dodavatel potravin nedostatek financí na účtu, tak můžete použít Factoring!
Představte si, že by nakladatelství neneslo veškerou finanční zátěž!
Věřím, že by si našli a platili nezávislé editory, kteří by mohli zhodnotit, jak daný titul
je pro trh v té či té oblasti přijatelný a kvalitní! Na druhou stranu, každý autor, který věří svému dílu!
Najde v sobě odvahu a jde za svým snem!
Příklad Vaše maminka!
Marže distributorů jsou sice pochopitelné, ale v rámci toho, v jaké žijeme úžasné době, je nejlepší diverzifikace – část dát do distribuční sítě, protože člověk svou knihu chce vidět v obchodech, ale zároveň se snažit co nejvíce knih prodat bez něj, přímo. Máme e-mail marketing, lze najít své gatekeepery a spolupracovat s dalšími autory, spousta knižních bloggerů a booktuberů udělá recenzi zadarmo, stránky si dnes dokáže postavit každý… Nechat dělat distributory svou práci a maximálně se soustředit na to, aby veškerá má propagace vedla do mého „prodejního trychtýře“ a ke koupi ode mě.
Ano Diverzifikace určitě!
Ta má smysl a je zárukou strategie úspěchu!
Důležitá pasáž z věty – maximálně se soustředit na to, aby veškerá má propagace vedla do mého „prodejního trychtýře“ a ke koupi ode mě.
Svatá pravda!
Ano! Diverzifikace určitě!
Ta má smysl a je zárukou strategie úspěchu!
Důležitá pasáž z věty – maximálně se soustředit na to, aby veškerá má propagace vedla do mého „prodejního trychtýře“ a ke koupi ode mě.
Svatá pravda!