NOVĚ všechny informace o vydání knihy na jednom místě – uspořádané a popořadě!

Prodej knihy s českou podporou: SimpleShop

Minulý článek vás snad přesvědčil o tom, že se vyplatí si vytvořit obchod i pro jednu jedinou knihu.
Prodejních platforem se nabízí více. Do deseti položek zdarma je obchod Ecwid, vlastní obchod má i webová stavebnice Wix. Každá z těchto platforem má ale své nedostatky.
Před loňským vydáním vlastní knihy jsem hledal obchod, který by byl český, dal se použít na Wordpressu, řešil i fakturaci a navíc se dal napojit na platební bránu. A našel jsem SimpleShop.

Pokud čtete můj blog pravidelně, tak to dobře víte, takže jen pro nováčky: z knihy, kterou prodáte přímo, máte až čtyřikrát větší zisk než z té, která se prodá v knihkupectví nebo přes e-shop. A když už budete o knize dávat světu vědět, měli byste zájemce rovnou směrovat přímo do vlastního obchodu.

Vytvořit si malinký obchod není vůbec nic složitého. Najít tu správnou platformu zabere mnohem více času. Ideální stav hledám i já a zdá se, že SimpleShop uspokojuje většinu mých nároků. Zda bude vhodný i pro vás posuďte sami.

kniha

Bez košíku

SimpleShop není klasický obchod s nákupním košíkem, do kterého naházíte více položek a pak všechno najednou zaplatíte, takže pokud máte 5 knih, zvolte spíš Ecwid. Ten vám ale zase nevystaví fakturu. Já to řeším tvořením balíčků knih jako jediného produktu.

V SimpleShopu si vytvoříte produkt, což je v našem případě kniha (prodávat lze však i eBooky, kurzy nebo placený přístup do členské sekce), a dostanete HTML kód prodejního formuláře ke vložení na své stránky. Jak to funguje v praxi uvidíte třeba v obchodu s mou knihou, kde jsou prodejní formuláře vloženy do vyskakovacích oken (která se objeví po kliknutí na tlačítko). Formulář lze zcela přizpůsobit, aby obsahoval políčka, která potřebujete.

Jeden obrázek vydá za tisíc slov a jedno video za tisíc obrázků, takže zde je vysvětlení SimpleShopu v jedné minutě:

SimpleShop sice není úplně zdarma, ale jeho poplatky jsou téměř symbolické: 100 Kč zaplatíte pouze v měsíci, kdy vaše tržby přesáhly 2000 Kč, jinak neplatíte nic a vaše tržby se jen přičtou k tržbám v následujícím měsíci. Další hranice, kdy zaplatíte 200 Kč, jsou tržby přes 4000 Kč.
(Matoucí první řádek tabulky by měl správně udávat 0–1999 Kč – zdarma.)

kniha

Platební brána

Na SimpleShopu oceňuji zvláště automatickou fakturaci s párováním příchozích plateb na váš účet a možnost napojení na českou platební bránu. Tu jsem bohužel nezvolil nejlépe, protože ThePay nabízí naoko rychlý online převod u spousty bank, realita je však jiná a většina bank „není v online režimu“, což znamená ŽÁDNÝ RYCHLÝ PŘEVOD a nutnost manuálního zadání. 

Bohužel jsem to zjistil až poté, co jsem se jim upsal na dva roky a neměli dost slušnosti, aby mě s omluvou za mystifikaci uvolnili. Je to od nich klasický korporátní rétorický podvod, ale sami vidíte, že takové pokusy vydrbat se zákazníkem mohou vést k negativním recenzím na čtených blozích jako tento. Podvod se vždycky nějak vymstí. Příště zvolím GoPay, za těch pár korun navíc komplexnost jejich služeb stojí.
Říkáte si, že platební brána už je moc?

Máte-li na prodej jedinou knihu a stačí vám prodávat pět kusů měsíčně, máte naprostou pravdu. Platební brána by spolkla většinu vašich zisků. Každý by si měl propočítat předpokládané zisky do budoucna a zda se mu to vyplatí, a i tak raději počítat i s méně růžovou variantou prodejů.

Online se dá platit i přes PayPal, který je zdarma, a když vaše prodeje po prvním čtvrt roce klesnou, nebudete muset po zbytek dvouletého závazku sledovat, jak vám každý měsíc z účtu odchází 150 Kč. Pro mě byl ale hlavní komfort pro ty, kdo ode mě chtějí něco koupit, nehledě na to, že pracuji na nových online kurzech, které náklady na bránu uhradí, až zeslábnou prodeje knihy.

I v případě, že do platební brány nepůjdete, SimpleShop si spárujete se svým účtem, takže až na výjimky pozná, když platba přijde.

kniha

Podpora a automatizace

Dalším velkým přínosem SimpleShopu je rychlá a dobře fungující podpora. Odpověď vždy dostanu nejpozději do druhého dne, ale někdy stačí pouze projít si nápovědututoriály na youtube. SimpleShop opravdu odvádí dobrou práci, aby získal pověst velmi přátelské a dostupné prodejní platformy.

Ten, kdo na e-mail marketing používá český SmartEmailing (e-mail=jediný kontakt na vaše čtenáře, který máte pod kontrolou), ocení i jeho propojení se SimpleShopem přes API: Kupujícího lze zařadit do jednoho seznamu po objednání a do jiného po zaplacení, to celé samozřejmě automaticky. To umožňuje segmentaci a remarketing pro případ, že by se vám vyplatila i placená reklama.

Facebookovou reklamu momentálně opatrně testuji u své knihy a o své zkušenosti, postup i výsledky se podělím v některém z příštích článků. Stále si však myslím, že česká kniha je kost, na které není dost masa pro celou smečku psů, a knihy, u kterých se reklama za jistých okolností vyplatí, jsou spíš výjimkami.

Přehled všech funkcí SimpleShopu najdete zde.

Do administrátorského rozhraní SimpleShopu jste mohli nahlédnout už v minulém článku o předprodeji:

Vzhledem k tomu, že jde o českou platformu a podpora funguje velmi dobře, bylo celkem zbytečné točit videotutoriál. SimpleShop nezvládnou pouze ti, kteří mají problémy s pohybem na internetu obecně, a pro ně by stejně nebyl optimálním řešením, dokud si tuto klíčovou mezeru nedoplní a na internetu se nezabydlí více.

Líbí se vám SimpleShop? Nebo jste si oblíbili jinou prodejní aplikaci? Dejte mi tip v komentářích pod článkem!

Nebuďte na to sami! Připojte se do facebookové skupiny Jak si vydat knihu, a jak ji i prodat

Váznou prodeje vaší knihy? Možná se vám budou hodit rady Jak prodávat knihu

Hledáte nakladatelství s nejlepšími podmínkami? Co třeba KLIKA?

Zpět na titulní stránku blogu

Komentáře

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *