
Jedna z nejčastějších námitek, proč lidé nechtějí propagovat svou knihu, zní možná ušlechtile a skromně. Jenže se za ní skrývá základní nepochopení toho, co je to vlastně vydání knihy. Abychom si rozuměli: Není to jen o penězích a návratnosti vložených prostředků. Možná jste je dostali od sponzorů nebo vybrali na Knižním startéru, takže vás moc nezajímá, zda se vrátí či nikoli, a tudíž...

Knihy si zdaleka nevydávají jen spisovatelé a básníci. Kniha může sloužit i jako geniální marketingový nástroj, který nastartuje vaši kariéru a vystřelí vás mezi experty na dané téma. Neexistuje zřejmě lepší způsob, jak přesvědčit “svět” o tom, že se v něčem vyznáte a máte to v malíčku, než napsat a vydat o tom knihu. Kniha je ta nejlepší vizitka. Ať už se jdete ucházet o velkou...

Propagujete svou knihu náhodně a chaoticky, nebo máte systém? Kam směřujete své potenciální čtenáře? A máte pro ně připraven “prodejní trychtýř”? Chcete-li, aby propagace vaší knihy dávala smysl a přinesla vám více peněz, potřebujete dát své propagaci řád. A začít se chovat strategicky sobecky… Vydat knihu, dostat ji přes distribuci do obchodů a pak už jen čekat, až se začnou (přes...

Kolik knih chcete vydat? Nemíříte zbytečně nízko? Vydat knihu příliš malým nákladem se totiž vůbec nevyplatí. Nejenže bude víc stát vytisknutí jednoho kusu, ale ještě se vám na málo kusů rozpočítá cena grafiky (sazby a přípravy tiskových podkladů). Pokud ještě k tomu chcete knihu prodávat přes distributory a ne přímo, zkrátka – chcete ji vidět v obchodech, proděláte téměř určitě....

V článcích “Věda jménem knižní obálka 1, 2 a 3” jsme si už probrali principy, kterými se její tvorba řídí, i čtyři základní prvky, které mohou obálku tvořit, a také kde je vzít. Zbyla nám poslední, pro mnohé možná nejnáročnější část: Jak vůbec pro svou knihu zvolit ten správný motiv? Na to neexistuje univerzální návod a je to silně...

V první části článku jsme si řekli, jakými principy se při návrhu obálky řídit a jaký typ obrázku vybírat. Ve druhé kde můžete najít špičkovou fotku či ilustraci. Tentokrát se podíváme na zbylé dvě možnosti – vektorovou grafiku a text. Vektorová grafika Vektorová grafika rozhodně není žádná “nouzovka”, jak dokazuje bestseller “4-hour workweek”. Nehodí se pro každý typ knihy –...

V první části článku jsme si řekli, jakými principy se při návrhu obálky řídit a jaký typ obrázku vybírat. Dnes si řekneme, jaké máte možnosti a kde můžete najít špičkový obrázek či ilustraci, se kterými vaše obálka získá profesionální vzhled. Příště se podíváme na vektorovou grafiku a text. Šablony Pokud si uvědomujete důležitost obálky, chcete si ji sami připravit podle svého...

Ať už si knihu vydáváte úplně sami, nebo chcete využít služeb zakázkového nakladatelství, měli byste mít alespoň představu, co na obálce chcete mít. Připravte si nápadů raději víc, ne ke každému se vždy podaří najít pěkný obrázek, a je dobré mít variantu B. Pokud chcete, aby byla obálka opravdu poutavá, měli byste znát pár základních zásad, než...

Chcete ve své knize použít obrázky nebo ilustrace? A jste si jisti, že to půjde? Pokud se neujistíte předem sami, může to pro vaši knihu znamenat nečekané zdržení a možná i krach celého vašeho plánu, nebo jeho odklad. Nejde jen o rozlišení – to se totiž už dnes dá napravit celkem snadno. Větším problémem se může ukázat absence tzv. „spadu“,...

Protože jsem původní profesí fotograf, před časem jsem znovu obnovil své fotostránky na adrese Photomorgana.cz a momentálně dribluji spouští foťáku ve fotogenickém Vietnamu. Protože zkrátka mám obrázkové období, budou „obrázkové“ i mé dva další články. V prvním vás naučím získat zdarma veškeré fotky, které budete jako autor potřebovat. Ve druhém se pak podíváme na parametry, které musí mít obrázky určené...