Vydání Knihy.cz

Jak si vydat knihu vlastním nákladem?
Jak ji pak prodávat a propagovat?
To vše se dozvíte na tomto blogu.

Jiří Nosek, nakladatel a grafik

Po přečtení e-booku budete vědět:

  • Jaké máte možnosti
  • Kolik vás to bude stát
  • Jak správně zadat kalkulaci
  • Jak knihu dostat do obchodů
  • Jak si nechat vydání zaplatit
knihovna

Jak se vydává kniha: tři oříšky pro autora

Tři varianty vydání knihy a propagace Máte-li napsaný rukopis a chcete knihu vydat, máte tři možnosti: Najít nakladatele, vydat knihu v zakázkovém nakladatelství nebo vydat si ji zcela sám. Všechny tři způsoby mají své výhody i nevýhody a záleží na vás, které budou podstatné pro vaše rozhodnutí. 1. Vydání v klasickém nakladatelství Největší výhodou tohoto způsobu je, že do vydání nemusíte vložit žádné...

tornádo

Guerillové vydání knihy – masakr pořizovacích nákladů 1

Jak si vydat knihu svépomocí a levně Může se stát, že jste v situaci, kdy máte peníze sotva tak na tisk a víc se vám nedaří sehnat (pokud nemáte ani na tisk, ještě si můžete sehnat sponzory nebo zkusit crowdfunding). To neznamená, že se svého snu musíte vzdát. Jenom vás bude čekat cesta náročnější, než je využití zakázkového nakladatelství. Tak...

peníze CZK

Peníze na knihu nemusí být vaše

Jak vydání knihy financovat z cizích zdrojů? Pokaždé, když narazíte na nabídku vydání své knihy, napadne vás “nojo, ale kde na to mám sakra vzít”? Pokud je váš rozpočet k prasknutí napjatý, asi nejste zvědaví na rady typu “piš, barde, střádej…”. Podíváme se na to tedy z jiného úhlu. Peníze na vydání knihy totiž vůbec nemusí být vaše! Sponzorství První možností je, že...

běžec na startu

Otestujte se: Jsem na vydání připraven?

Bez plánu riskujete spoustu peněz Být připraven na vydání knihy neznamená jen mít dopsaný text. Znamená to, že jsem celou akci promyslel a vím, kdy a co mám udělat, aby všechno dopadlo skvěle. Vím kdy knihu vydám, jak bude vypadat, kdo ji zaplatí, jakým způsobem ji „dostanu mezi lidi“ a co budu dělat pro to, aby se o ní dozvěděli...

rozhodování

Vydání knihy vlastním nákladem: Co chci a jak na to?

Napsali jste knihu. Skvělé! Tak ji vydejte, ať si ji lidé mohou přečíst. Bojíte se toho, protože to děláte poprvé? Zbytečně. Nachystal jsem vám návody. Ale pro začátek je potřeba vědět, co chcete. Možností je dnes rekordně mnoho a vy si z nich chcete namixovat takový postup, který bude pro vaše účely nejvhodnější a nejefektivnější. Pomineme možnost, že...

Autorské obrázky a 3D modely vaší knihy

V životě autora je velmi málo příležitostí vytvořit obrázky. Bez nich se ale obejít také v podstatě nelze, protože většinu informací lidé přijímají očima a texty bez obrázků vzbuzují mnohonásobně menší zájem.  Fotografie z jednorázových akcí jsou trochu nejistá sázka: Jednak je akcí málo a jednak stačí, když selže fotograf, protože jste neměli na profíka, a hned je po fotkách, s nimiž jste...

Špičkové obrázky zdarma a umělé zvětšování bitmap

Jak získat levně špičkové fotografie, kresby či koláže a jak nejkvalitněji zvětšovat obrázky, které jsou příliš malé pro tisk? Ukázka z bonusových kapitol – aktuálních novinek a žhavých tipů…

Udělejte ze své knihy šperk! Knižní doplňky

Kolika drobnostmi se dá kniha vyšperkovat? Víte, co je to kapitálek nebo parciální lak? A kolik stojí zlatá nebo stříbrná ražba?

Vydat či nevydat knihu v době krize?

Český knižní trh se dostal do problémů. Měli byste s vydáním své knihy počkat, nebo se do toho pustit bez ohledu na knižní trh?

Co znamená pro autory platební neschopnost Euromedia?

Jaké poučení plyne z krachu největšího knižního distributora v ČR? Musíte-li být závislí na obrovi…

Mimořádně: EUROMEDIA přestala posílat peníze za prodané knihy

Krize, která právě s mnohaletým umělým zpožděním nastupuje, tvrdě udeřila na autory a nakladatelství. Euromedia, která se donedávna snažila spolknout celý český trh a skupovala kdeco, se před několika měsíci nejdříve začala zpožďovat s platbami o měsíc i dva a teď přišlo něco, co jsme mohli očekávat, ale naše šance s tím něco udělat byla stejně nulová…    

27 tipů, jak propagovat svou knihu

Chcete pro svou knihu úspěch, nebo ji jen tak ‚pohodíte‘ a budete čekat, co se stane? Pokud vám na ní opravdu záleží, budete věnovat…

Kniha jako reklama na živnost nebo podnikání

Kniha je úžasný marketingový nástroj. Napsat ji není těžké, pokud svému oboru rozumíte. Tento článek je pro živnostníky a podnikatele...

Kde vzít čas na propagaci knihy?

Ti chytřejší autoři si již při psaní knihy plánují, jak ji dostanou ke čtenářům. Většinou při hledání toho, jak se to má dělat, zjistí, že propagace funguje pouze když je pravidelná a konzistentní. Pokud nedokážete najít alespoň tři půlhodiny týdně, nedá se dosáhnout efektivní propagace. Kde ale tři půlhodiny týdně vzít, když je už teď váš program nacpaný k prasknutí? Nebojte se, jde to. Stačí nad tím přemýšlet a začít dělat pár věcí jinak.

Odmítnutí rukopisu nakladatelem o ničem nevypovídá!

S čím se museli utkat dnes slavní spisovatelé? Kolikrát byli nakladatelstvími odmítnuti, než si jich všiml osvícený redaktor a uspěli? Článek spisovatelky Věry Noskové, která zažila to samé.

Vydání knihy od A do Z – shrnutí