Obchod třeba na jedinou knihu. Proč ho mít?
Proč si potřebujete vytvořit vlastní e-shop, i když jste autorem jen jediné knihy? Stojí to za to? A jak moc je to složité?
Vydání Knihy.cz
Jak si vydat knihu vlastním nákladem?
Jak ji pak prodávat a propagovat?
To vše se dozvíte na tomto blogu.
Jiří Nosek, nakladatel a grafik
Po přečtení e-booku budete vědět:
Proč si potřebujete vytvořit vlastní e-shop, i když jste autorem jen jediné knihy? Stojí to za to? A jak moc je to složité?
Jak připravit ‚crowdfundingové‘ video? Co v něm přispěvatelům říci, aby vytáhli kreditky a poslali vám peníze? Návod pro ty, kdo se chystají ke sbírce, s příklady…
Jaký dát knize název je to nejdůležitější marketingové rozhodnutí, které autor činí, protože ačkoli dobrý název nemůže zajistit knize popularitu, špatný název může její prodejní potenciál zcela zničit…
Existují autoři, kteří sní o vlastní knize, ale připadá jim to v jejich situaci tak finančně nedostupné, jako chtít se podívat na oběžnou dráhu. Důvodem však ve skutečnosti nejsou peníze, ale nároky, které na vydání knihy mají. Drahé to totiž vůbec být nemusí…
V roce 1989 se pro nás jako (budoucí) autory změnilo úplně všechno. A to samé se po 33 letech stalo minulý rok. Jen si to ještě všichni plně neuvědomujeme…
Už se vám stalo, že jste od někoho potřebovali pomoc či hodnocení, a on vám řekl, že nemá na čtení celé knihy čas? Právě k tomu slouží synopse. Jednoduše řečeno: Kdyby byla vaše kniha povinnou četbou a mne z ní měli zítra ve školevyzkoušet, po přečtení synopse bych to měl být schopen uhrát na dvojku, nejhůře na trojku, i když jsem Vaši knihu ani neviděl....
DPC, čili doporučená cena knihy, vzrušuje značnou část autorů více, než si zaslouží. Nebude mít totiž žádný vliv na počet vašich prodejů. Zato velmi podstatně ovlivňuje to, kolik za knihu reálně utržíte. Jinak řečeno: Výše DPC má význam pro vaši peněženku, nikoli vliv na počet čtenářů. Nikdo si vaši knihu nekoupí jen proto, že je levná, a vysoká DPC není...
Máte v úmyslu VYDAT knihu, nebo PRODAT knihu? V tom případě už od začátku myslete na to, že po někom budete chtít, aby vytáhl kreditku… A nedělejte ji pro sebe!
Podrobná případová studie – rozhovor o crowdfundingové kampani, která umožnila vydání knihy Jany Kašparové „Tancuj si svůj sen“. Jakým výzvám autorka čelila během sbírky a jaké strategie použila k dosažení cílové částky? Podrobný a otevřený popis procesu crowdfundingové kampaně, jenž může sloužit jako průvodce pro plánování vlastní sbírkové strategie.
Chcete vydat knihu, nebo uznání, že umíte dobře psát? Ne, není to to samé. A to druhé nepřijde automaticky po tom prvním… I po více než 300 vydaných knihách se občas stále občas divím, do čeho jsou lidé ochotni investovat své těžce vydělané desetitisíce korun…