
Záhadná zkratka DPC označuje cenu, za kterou by se kniha měla TEORETICKY prodávat, a určujete ji vy. Měli byste ale nejdřív trochu počítat. DPC totiž není váš čistý zisk. Musíte odečíst výrobní náklady a počítat se zdaněním, a pokud používáte distribuci, tak také podíl distributora. Takže si uvedeme konkrétní příklad: Kniha formátu A5, má 170 stran v pevné vazbě a vydali...

Distribuční firmy jsou tím, kdo dostane knihu od vás až na knižní pulty. Většinou nejednají s jednotlivci a partnerem jsou pro ně spíše nakladatelství. Pokud tedy chcete knihu vydat zcela sami, buď se do distribuce vůbec nedostanete, nebo si musíte zkusit udělat smlouvu přímo s distributorem.Distributoři si berou 53–58 % z koncové ceny. Ale to není jejich zisk. Dělí se o něj s knihkupcem.Distributoři...

Anotace je nejdůležitější text, který kniha má. Provází knihu na její pouti po světě jako stín. Anotace musí být napsána pravdivě, ale lákavě. To, že jste napsali knihu, zdaleka neznamená, že umíte napsat i dobrou anotaci, protože je to reklamní text, který se řídí spíš psychologií prodeje než čímkoli jiným. Ale přesto se o to pokuste. Víte o knize nejvíc...

Jak vydání knihy financovat z cizích zdrojů? Pokaždé, když narazíte na nabídku vydání své knihy, napadne vás „nojo, ale kde na to mám sakra vzít“? Pokud je váš rozpočet k prasknutí napjatý, asi nejste zvědaví na rady typu „piš, barde, střádej…“. Podíváme se na to tedy z jiného úhlu. Peníze na vydání knihy totiž vůbec nemusí být vaše! Sponzorství První možností je, že...

Co to je a kdy ho potřebujete ISBN (International Standard Book Number) je jednoznačné identifikační číslo knihy. Musí jej mít (zjednodušeně) každá kniha, která je určena i pro veřejnost, doslova – „Pro účely tohoto zákona se veřejným šířením rozumí zpřístupnění neperiodické publikace individuálně neurčenému okruhu osob.“ Pokud knihu chcete rozdat jen lidem, které znáte, případně jde o propagaci...

Bez plánu riskujete spoustu peněz Být připraven na vydání knihy neznamená jen mít dopsaný text. Znamená to, že jsem celou akci promyslel a vím, kdy a co mám udělat, aby všechno dopadlo skvěle. Vím kdy knihu vydám, jak bude vypadat, kdo ji zaplatí, jakým způsobem ji „dostanu mezi lidi“ a co budu dělat pro to, aby se o ní dozvěděli...

Proč vůbec knihu vydat? Říká se, že na světě je spousta lidí, kteří by chtěli napsat knihu. Méně je těch, kteří alespoň začnou, a o hodně méně těch, kteří ji dokončí. Co je ale pro mne nejvíc fascinující, kolik lidí neudělá ten poslední krůček a s posledním dopsaným slovem získají pocit, že mají hotovo. Kolik lidí nejdřív projeví disciplínu, houževnatost...

Napsali jste knihu. Skvělé! Tak ji vydejte, ať si ji lidé mohou přečíst. Bojíte se toho, protože to děláte poprvé? Zbytečně. Nachystal jsem vám návody. Ale pro začátek je potřeba vědět, co chcete. Možností je dnes rekordně mnoho a vy si z nich chcete namixovat takový postup, který bude pro vaše účely nejvhodnější a nejefektivnější. Pomineme možnost, že...

Zahraniční zdroje pro inspiraci.