Vydání Knihy.cz

Jak si vydat knihu vlastním nákladem?
Jak ji pak prodávat a propagovat?
To vše se dozvíte na tomto blogu.

Jiří Nosek, nakladatel a grafik

Po přečtení e-booku budete vědět:

  • Jaké máte možnosti
  • Kolik vás to bude stát
  • Jak správně zadat kalkulaci
  • Jak knihu dostat do obchodů
  • Jak si nechat vydání zaplatit

Doporučená cena – DPC

Záhadná zkratka DPC označuje cenu, za kterou by se kniha měla TEORETICKY prodávat, a určujete ji vy. Měli byste ale nejdřív trochu počítat. DPC totiž není váš čistý zisk. Musíte odečíst výrobní náklady a počítat se zdaněním, a pokud používáte distribuci, tak také podíl distributora. Takže si uvedeme konkrétní příklad: Kniha formátu A5, má 170 stran v pevné vazbě a vydali...

Distribuce

Distribuční firmy jsou tím, kdo dostane knihu od vás až na knižní pulty. Většinou nejednají s jednotlivci a partnerem jsou pro ně spíše nakladatelství. Pokud tedy chcete knihu vydat zcela sami, buď se do distribuce vůbec nedostanete, nebo si musíte zkusit udělat smlouvu přímo s distributorem.Distributoři si berou 53–58 % z koncové ceny. Ale to není jejich zisk. Dělí se o něj s knihkupcem.Distributoři...

Anotace

Anotace je nejdůležitější text, který kniha má. Provází knihu na její pouti po světě jako stín. Anotace musí být napsána pravdivě, ale lákavě. To, že jste napsali knihu, zdaleka neznamená, že  umíte napsat i dobrou anotaci, protože je to reklamní text, který  se řídí spíš psychologií prodeje než čímkoli jiným. Ale přesto se o to pokuste. Víte o knize nejvíc...

peníze CZK

Peníze na knihu nemusí být vaše

Jak vydání knihy financovat z cizích zdrojů? Pokaždé, když narazíte na nabídku vydání své knihy, napadne vás „nojo, ale kde na to mám sakra vzít“? Pokud je váš rozpočet k prasknutí napjatý, asi nejste zvědaví na rady typu „piš, barde, střádej…“. Podíváme se na to tedy z jiného úhlu. Peníze na vydání knihy totiž vůbec nemusí být vaše! Sponzorství První možností je, že...

ISBN (a EAN)

Co to je a kdy ho potřebujete ISBN (International Standard Book Number) je jednoznačné identifikační číslo knihy. Musí jej mít (zjednodušeně) každá kniha, která je určena i pro veřejnost, doslova – „Pro účely tohoto zákona se veřejným šířením rozumí zpřístupnění neperiodické publikace individuálně neurčenému okruhu osob.“ Pokud knihu chcete rozdat jen lidem, které znáte, případně jde o propagaci...

běžec na startu

Otestujte se: Jsem na vydání připraven?

Bez plánu riskujete spoustu peněz Být připraven na vydání knihy neznamená jen mít dopsaný text. Znamená to, že jsem celou akci promyslel a vím, kdy a co mám udělat, aby všechno dopadlo skvěle. Vím kdy knihu vydám, jak bude vypadat, kdo ji zaplatí, jakým způsobem ji „dostanu mezi lidi“ a co budu dělat pro to, aby se o ní dozvěděli...

Knihy vylétající z klece

Kniho, z šuplíku ven!

Proč vůbec knihu vydat? Říká se, že na světě je spousta lidí, kteří by chtěli napsat knihu. Méně je těch, kteří alespoň začnou, a o hodně méně těch, kteří ji dokončí. Co je ale pro mne nejvíc fascinující, kolik lidí neudělá ten poslední krůček a s posledním dopsaným slovem získají pocit, že mají hotovo. Kolik lidí nejdřív projeví disciplínu, houževnatost...

Vydání knihy vlastním nákladem: Co chci, a jak na to?

Napsali jste knihu. Skvělé! Tak ji vydejte, ať si ji lidé mohou přečíst. Bojíte se toho, protože to děláte poprvé? Zbytečně. Nachystal jsem vám návody. Ale pro začátek je potřeba vědět, co chcete. Možností je dnes rekordně mnoho a vy si z nich chcete namixovat takový postup, který bude pro vaše účely nejvhodnější a nejefektivnější. Pomineme možnost, že...

RSS-JN zdroje

Zahraniční zdroje pro inspiraci.