Vydání Knihy.cz

Jak si vydat knihu vlastním nákladem?
Jak ji pak prodávat a propagovat?
To vše se dozvíte na tomto blogu.

Jiří Nosek, nakladatel a grafik

Po přečtení e-booku budete vědět:

  • Jaké máte možnosti
  • Kolik vás to bude stát
  • Jak správně zadat kalkulaci
  • Jak knihu dostat do obchodů
  • Jak si nechat vydání zaplatit

Sazba knihy v MS Publisheru 2 – obálka (V8a)

Jak si sám vyrobit obálku v MS Publisheru? Sazba obálky knihy ve tvrdé vazbě – videotutoriál od knižního grafika.

Sazba knihy v MS Publisheru 1 – knižní blok

Chcete-li si vyrobit jen pár kousků knížky, asi se vám nechce kvůli tomu investovat do profesionální sazby. Dobrou zprávou je, že jedna z alternativ InDesignu, ve kterém se knihy sázejí, je součástí balíku MS Office, který má mnoho lidí na pracovišti nebo doma. Pokud jste mezi nimi i vy, pojďme se podívat, jak se dá knižní blok v Publisheru vysázet....

22 tipů od úspěšných autorů 2.

(Pokračování článku 22 tipů od úspěšných autorů 1.) Anglofonní spisovatelská komunita má k dispozici servery, které pomáhají autorům jejich knihu zviditelnit, podcasty o spisovatelském řemesle a knižním marketingu a také obrovskou komunitu autorů, kde ti nejlepší prodávají knihy po statisících a sdílejí své postupy a zkušenosti se začátečníky. Jeden takový článek plný tipů jsem přeložil a zbavil všech rad, které nejsou příliš použitelné...

22 tipů od úspěšných autorů 1.

V Čechách je velmi malý “autorský trh”. Proto tu neexistuje spousta šikovných služeb, které by autorům pomáhaly – zkrátka by se neuživily. Procenta pro distributory jsou vysoká, zisky autorů malé a počty potenciálních kupujících i jejich kupní síla poměrně nízké. Na české knize je zkrátka “příliš málo masa pro celou smečku psů”. V Americe je to jiné. Pro...

Jak nacenit knihu? DPC na pranýři

Jak stanovit doporučenou cenu (DPC) své knihy? Není to totiž tak jednoduché, jak by se mohlo zdát. Správné stanovení DPC záleží na mnoha věcech – na způsobu, jakým knihu prodáváte a nabízíte, na vazbě i počtu stran a barevnosti, a tento výčet není úplný. Pojďme si to podrobně rozebrat. Jak zjistíte, je to mnohem složitější, než jste si až doposud mysleli, ale...

Jak prorazit i bez talentu

Každý máme talent jen na něco. A často se naše talenty nepotkávají s našimi touhami, co bychom chtěli opravdu dobře dělat. To ale vůbec neznamená, že se nemůžete stát dobrými v něčem, pro co nemáte vlohy! Možná se v tom nikdy nestanete mistry, protože právě talent bývá rozdílem mezi „mistrem“ a „profíkem“. Ale vymlouvat se, že nemám talent, je pouze pohodlnost....

Jak vytvořit hlavičku pro Facebook a prezentaci knihy

Vytvořili jsme si pozvánku na křest a plakátek. Ale když už máme 3D model a umíme pracovat s Canvou, vytvoříme si i další materiály, které budeme při propagaci potřebovat: Obrázek pro Facebookovou stránku a prezentaci knihy s ukázkami, které budeme moci posílat zájemcům o knihu a recenzentům. Víte přece už, že recenze jsou nejsnazší forma propagace? Hlavička pro Facebook Že nemůžete Facebook ignorovat a proč jsem...

Nejčastější otázky začínajících autorů

Zatímco jste zdobili stromeček, pekli nebo nakupovali, natočil jsem během Vánoc čtyřdílný videokurz „Jak si vydat knihu a dostat ji ke čtenářům“, který jsem ale na konci roku 2019 stáhl. Toto video jsem točil také pro kurz, ale protože může existovat samo o sobě a protože vzniklo z vašich dotazů, rozhodl jsem se, že jeho text zveřejním. Zde je přehled...

I svou první knihu můžete prodávat po metrácích!

Je obrovský rozdíl, jakým stylem autoři své knihy vydávají. Někdo ji prostě dopíše, vrhne na trh a pak jen sedí a čeká, že se prodá sama. Někdo to udělá, pak si možná přečte mé rady a se zpožděním začne pomalu a občas něco dělat. A někdo mé rady vůbec nepotřebuje: Během dvou let vybuduje blog a komunitu lidí, kteří ho nadšeně čtou,...

Jak nejsnáze vytvořit plakát nebo pozvánku na křest knihy?

Pokud jste si přečetli pár článků tohoto blogu, možná jste už pochopili, že kniha se sama neprodá – je potřeba jí zapůjčit svůj hlas a říci o ní světu. Způsobů je víc a k některým z nich se vám budou hodit předpřipravené propagační materiály. Zároveň by vám ale jejich příprava neměla sebrat moc času a energie, kterou potřebujete na samotnou propagaci. Řešení...