Audiokniha je nahrávka mluveného slova. Tolik definice.
Jaké v praxi audiokniha poskytuje výhody a nevýhody pro uživatele a pro autora?
Pro autora je to jednak její nevyprodatelnost, stejně jako u e-knihy. A protože někteří lidé raději poslouchají než čtou, také šance zasáhnout nové publikum.
Největší výhodou audioknihy pro čtenáře jsou bezesporu volné ruce, čtenář tedy nemusí sedět a soustředit se na čtení, což je činnost, u které lze málokdy zároveň vykonávat ještě něco dalšího. Naproti tomu, audioknihu můžete poslouchat, když si jdete zaběhat či zacvičit, při mytí nádobí nebo jízdě v autě (MHD, vlaku, autobusu…). Poslední jmenované využití je obzvláště oblíbené mezi úspěšnými a efektivními lidmi, kteří tak využívají jinak neplodný čas cestování ke studiu knih o osobním růstu.
V případě pohádek je výhoda jasná – nahrávka zastoupí rodiče při vyprávění.