Špičkové obrázky zdarma a umělé zvětšování bitmap

Jak získat levně špičkové fotografie, kresby či koláže a jak nejkvalitněji zvětšovat obrázky, které jsou příliš malé pro tisk?

Toto je ukázka z bonusových kapitol – aktuálních novinek a žhavých tipů, které zasílám těm, kdo si mou knihu koupili přímo ode mne nebo se zaregistrovali na webovou stránku ZDROJE. 

Už jste vyzkoušeli Systém na podporu autorů?

Kniha je médium nepružné, vydáte ji a dokud není prodána většina, druhé vydání většinou neděláme. Jenže já v ní píšu i o moderních nástrojích a současných trendech v propagaci knih, a ty se vyvíjejí a mění, a tyto změny se dle mého v budoucnosti ještě zrychlí.

Občas přijdu na nějaký hack, objeví se nástroj s novými možnostmi, natočím zásadní video nebo něco nového vytvořím, a bonusové kapitoly umožňují mým čtenářům objevovat novinky zároveň se mnou.

Toto jsou první dvě bonusové kapitoly, ale již mám nachystány další. Některé kapitoly zde možná zveřejním, až na to přijde čas, ale některé pravděpodobně zůstanou exkluzivním obsahem pro čtenáře mé knihy.

4.1.1 Špičkové obrázky zdarma

Čas od času budete potřebovat nějaký pěkný obrázek, ať již na obálku, pozvánku, plakátek nebo na sítě. Autorských fotek bývá málo a nejsnazší cestou k obrázkům jsou fotobanky. Nejhezčí jsou samozřejmě z těch placených.

Potřebujete-li obrázek, pak většinou aktuálně pouze jeden. Nechcete si tedy kupovat ani měsíční předplatné, ani balíček kreditů na stažení deseti fotek. Jenže jako na potvoru právě fotobanka, jejíž obrázek se vám líbí, nenabízí vyzkoušení zdarma. Co s tím?

Existují legální cesty, jak získat špičkové obrázky z nejlepších světových fotobank zcela zdarma za použití jednoduché strategie a vyhledávače. 

Umělci vytvářející obrázky mají možnost je dát nějaké fotobance exkluzivně, to by se však připravili o zbylé distribuční kanály. Často tedy dají svůj obrázek hned do několika fotobank. A to je naše příležitost, protože některé z nich vyzkoušení zdarma nabízejí. Jenže obrázek se často jmenuje pokaždé jinak a cílí na jiná klíčová slova, takže na stejný vyhledávací dotaz dostanete v různých fotobankách zcela jiné výsledky.

Jak tedy najít ideální obrázek a ideálně za něj nemuset zaplatit? 

(Stručná poznámka k etice: Když to přirovnám ke svému oboru, poskytuji kvanta obsahu zdarma a dělám mnoho kalkulací, které nevyjdou, a je to má dobrovolná volba. Pokud mne někdo bude sledovat deset let a nikdy ode mě nic nekoupí, je to naprosto v pořádku a byla má volba to umožnit. Stejně jako volba fotobank lákat na pár stažení zdarma.)

Na fotobanky, které lze v současnosti vyzkoušet zdarma, vám dám tip ve druhé půli.

První krok:

  • najděte ideální obrázek a neohlížejte se na to, zda je placený či nikoli
  •  uložte si jeho náhled na disk
  •  zadejte adresu images.google.com
  • klikněte na ikonu foťáku a uploadujte obrázek nebo zadejte jeho adresu a odentrujte
  • vyhledejte ve výsledcích vyhledávání fotobanku, kde se dá stahovat v rámci trial verze; Google by měl najít výskyty stejného obrázku, většinou však nenajde všechny, a proto máme druhý a třetí krok.

Pokud vyhledávač nenašel fotobanku s možností vyzkoušet zdarma napoprvé, obrňte se trpělivostí a pokračujte druhým krokem:

  • vyhledávejte vizuálně podle obrázku a k tomu přidávejte název fotobanky, ve které jej chcete najít

Ani to nefunguje? Pokračujme třetím krokem:

  • vypište si slova, která se nejčastěji opakují v názvech obrázku (ten samý obrázek má v různých fotobankách různé názvy a klíčová slova)
  •  hledejte jejich kombinace v kombinaci s vizuálním vyhledáváním i bez něj a vždy přidejte název fotobanky s trial programem

Měl jsem vytipovaných asi 5 obrázků, které chci. Jenže byly v různých fotobankách, některých celkem drahých. Trvalo mi to celkem asi dvě hodiny, ale nakonec jsem našel VŠECHNY tyto obrázky na Shutterstocku (napoprvé jsem nenašel ani jeden z nich).

Vy už máte k dispozici vyzkoušený systém a hledáte jen jeden obrázek, takže můžete čas stlačit třeba na osminu a to se už většině autorů vyplatí.

Které fotobanky aktuálně nabízejí trial verzi?

Fotobanky nabízející vyzkoušení zdarma

AdobeStock

AdobeStock je jedna z největších fotobank na světě. Nabízí jeden měsíc a stažení 10 obrázků zdarma. Nepříjemná je pro někoho nutnost zadání kreditní karty, ale je to jen psychologická hranice, stačí předplatné do měsíce zrušit. Fotobanka se tím snaží odfiltrovat právě ty, kteří nemají vůbec v úmyslu platit.

Shutterstock

Stejně jako Adobe, nabízí za měsíc 10 obrázků zdarma a zadání karty se také nevyhnete.

Dreamstime

Nouzovka: Dreamstime není zdarma. Ale je to jedna z nejpřístupnějších fotobank z hlediska poměru kvalita/cena. Zakoupit tu lze balíčky kreditů v různé výši přesně podle aktuální potřeby.

Dreamstime vlastní firma Adobe, takže pokud jste již vyčerpali svůj Adobe trial a obrázek nenašli na Shutterstocku, je vysoká šance, že s trochou trpělivosti obrázek najdete v Dreamstime.

kniha

4.1.2 Jak zvětšovat malé obrázky

V kapitole Obrázky ve své knize vysvětluji a názorně ukazuji rozdíl mezi bitmapovým a vektorovým obrázkem a varuji, že bitmapy lze „běžnými nástroji zvětšovat pouze v omezené míře, při zhoršení jejich kvality, nebo je nutné k tomu použít speciální software“.

Bitmapy jsou většinou fotky. Pokud potřebujete použít fotky historické nebo unikátní, velmi často nelze dohledat jejich původní verzi, a pak budete stát před volbou obrázky buď nazvětšovat uměle, nebo v knize nepoužít vůbec, což budete ne vždy ochotni udělat. Jak tedy nejlépe zvětšovat bitmapy?

Pokud potřebujete nazvětšovat malých obrázků více nebo vám velmi záleží na kvalitě, bude nejlepší volbou zadat request na Fiverr a doporučuji v něm zdůraznit, že chcete obrázky nazvětšovat programem Topaz Gigapixel AI (který je v tom lepší než nový Photoshop). Na podzim mi takto nazvětšovali do tiskové kvality 40 obrázků za pouhých $20.

Jestliže ale máte obrázků menší počet nebo se nejdříve chcete podívat, jaké kvality lze dosáhnout s nástroji zdarma, jeden z nejlepších, které jsem zatím objevil, je tento:

Image Enlarger.com

Jeho největší výhodou je, že váš obrázek nazvětšuje hned pěti různými algoritmy a dá vám na vybranou z pěti odlišných výsledků. Okamžitě tak vidíte, zda je pro vás výsledná kvalita dostatečná, nebo zda bude třeba hledat dál a případně sáhnout po placené alternativě.

Pokud nedostanete ani z jednoho algoritmu dobrý výsledek, můžete zkusit ještě tyto nástroje:

Photo Enlarger.com

AI image Enlarger.com

Image Upscaler.com

Image Resizer.com

Pro porovnání – toto jsou výsledky umělého zvětšení přes ImageEnlarger a přes Gigapixel AI:

Pokud uvažujete o trvaleším řešení, přehled zvětšovacího software naleznete zde.

Já do Gigapixelu asi brzy půjdu, ale taky mám rád slevy a čekám, až mi dají nějakou „likvidační“, protože to zatím dokážu vyřešit jinak. Zatím prodávající straně často povolily nervy dřív…

Nechcete-li přijít o tyto aktuální tipy ani kupovat vázanou knihu, můžete si ji v el. verzích stáhnout za kilo a já vám ho za recenzi s fotkou vrátím.

.

Nebuďte na to sami! Připojte se do facebookové skupiny Jak si vydat knihu, a jak ji i prodat

Váznou prodeje vaší knihy? Možná se vám budou hodit rady Jak prodávat knihu

Hledáte nakladatelství s nejlepšími podmínkami? Co třeba KLIKA?

Zpět na titulní stránku blogu

Komentáře

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *