22 tipů od úspěšných autorů 2.

(Pokračování článku 22 tipů od úspěšných autorů 1.)

Anglofonní spisovatelská komunita má k dispozici servery, které pomáhají autorům jejich knihu zviditelnit, podcasty o spisovatelském řemesle a knižním marketingu a také obrovskou komunitu autorů, kde ti nejlepší prodávají knihy po statisících a sdílejí své postupy a zkušenosti se začátečníky.

Jeden takový článek plný tipů jsem přeložil a zbavil všech rad, které nejsou příliš použitelné pro nás (čili jsou vázané na tvorbu či propagaci v angličtině). Originální PDF se všemi citáty stáhnete zde.

Již od vzniku KDP, které otevřelo cestu k publikování naprosto komukoli, se mnoho rad, tipů, podcastů či blogů točí kolem něj. A také kolem nástrojů, které pro česky píšící autory nejsou příliš užitečné. Protože se snažím vám přinášet pouze relevantní rady, také z tohoto překladu jsem více než 50 % tipů do článku vůbec nezařadil. Pokud vás přesto zajímají a umíte anglicky, originální PDF 50 Inspirational Marketing Tips from Authors najdete na bookbub.com. V nízkém rozlišení přikládám i originální výroky pro ty, co si PDF s kvalitními obrázky stahovat nebudou.

kniha

Každý měsíc se můj newsletter skládá z poloviny z článků o mých knihách a z poloviny z článků, které si lidé, kterým se líbí mé knihy, nejspíše rádi přečtou. Díky tomu je můj newsletter zajímavější a je také něčím, co lidé budou chtít otevřít sami od sebe, ale pro mě je stále hodnotný, jelikož v něm jsou prezentovány mé knihy.

Beth Revis

*

Jelikož knihy zakoupené v předprodeji není možné okamžitě začít číst, pravidelně připomínat čtenářům a fanouškům o nadcházejícím datu vydání knihy může pomoci zvýšit pravděpodobnost prodeje.

Therese Walsh

*

Má skupina na Facebooku je v první řadě místem, kde mohu komunikovat se svými čtenáři na osobní úrovni. Pořádám akce, během kterých obdarovávám ty, kteří mi zanechají recenze na prodejních portálech a během kterých se mohu podělit o další informace o knihách a nalákat tak své čtenáře, aby si je zakoupili.

Megan Erickson

*

Má strategie pro vydání nové knihy je snížit cenu předchozí knihy v sérii v den vydání a pokusit se získat reklamní akci BookBub Featured Deal na stejný den, nebo na den následující. Také si naplánuji další reklamy na jiných promo stránkách jak pro nově vydanou knihu, tak pro tu zvýhodněnou, aby se zachoval spád.

Julianne MacLean

*

 

Nezaměřujte se pouze na prodej, místo toho věnujte čas svým čtenářům a tomu, abyste s nimi vybudovali osobní vztahy. Když věnujete čas svým čtenářům, prodeje budou brzy následovat.

Steena Holmes

*

Dobré webové stránky jsou základ! Ujistěte se, že jsou vaše webové stránky vizuálně dobře zpracované, snadno navigovatelné a že vypadají moderně. Díky platformám, jako je Squarespace, je vytvořit webovou stránku jednoduší, než kdykoli předtím. Přidejte text o vás, shrnutí vaší knihy společně s odkazy ke koupi a spoustu vizuálního materiálu (obálka knihy, autorská fotografie, atd.). Vše doplňte zajímavostmi, jako například bloq, FAQ nebo stránka s kontaktními detaily, aby vám čtenáři mohli případně napsat.

Aimee Friedman

*

Čtenáři vás mohou přestat sledovat tak rychle, jako vás sledovat začali, pokud pro ně materiál, který zveřejňujete, nebude mít žádnou hodnotu. Tou hodnotou může být humor, zajímavé články, ukázky z vašich knih či zajímavosti o nich, nebo se může jednoduše jednat o způsob, jak vás lépe poznat.

Stormy Smith

*

Ujistěte se, že jsou závěrečné stránky vaší knihy optimalizovány, takže pokud se čtenáři kniha líbí a chce si zakoupit další knihu v sérii, může pouze jednoduše kliknout na odkaz. Vložte i synopsi další knihy a obrázek obálky (s odkazem, na který lze kliknout). Možná budete dokonce chtít vložit i její první kapitolu.

Noah Lukeman

*

 

Vždy se snažím ve svých reklamách a příspěvcích vytvořit tón naléhavosti použitím určitých frází. Domnívám se, že pro to, aby byl marketing úspěšný a vedl k dobrému předprodeji, musí znít naléhavě.

Kerry Lonsdale

*

 

Naplánujte si více času, než si myslíte, že budete potřebovat. Vždy a na všechno.

J. Kenner

*

Tou nejlepší věcí, kterou může spisovatel udělat, je jednoduše nepřestávat v psaní, ať se děje cokoliv, ať už je dole nebo nahoře. I když jste dnes na žebříčku na prvním místě, další kniha je vždy tou nejdůležitější věcí. A pokud stále budujete svou kariéru, příští kniha je tím, jak postavíte svou čtenářskou základnu – jednou skvělou knihou po druhé.

Bella Andre

*

 


kniha

Co byste si z tipů měli odnést?

  1. na Západě je naprosto samozřejmé, že každý autor svou knihu propaguje a bez toho nejsou prodeje
  2. autoři berou propagaci velmi vážně a přemýšlí o strategiích a technikách
  3. všechna potřebná vodítka máte v češtině NA TOMTO BLOGU!

Recenze – nejméně náročná forma propagace knih

Jak si jednou provždy ulehčit propagaci knih

Propagace knih a strategické sobectví

Jak nabídnout svou knihu tak, že vám utrhají ruce

9 nástrojů zdarma, o kterých se autorům před 30 lety ani nesnilo

Jak nejlevněji vytvořit videotrailer ke knize

Jak si vyrobit web pro knihu za 30 minut

VŠECHNY ČLÁNKY BLOGU www.vydaniknihy.cz

 

 

Kam pokračovat: eBook Propagace knih

nebo na PŘEHLED VŠECH ČLÁNKŮ

.

.

Nebuďte na to sami! Připojte se do facebookové skupiny Jak si vydat knihu, a jak ji i prodat

Váznou prodeje vaší knihy? Možná se vám budou hodit rady Jak prodávat knihu

Hledáte nakladatelství s nejlepšími podmínkami? Co třeba KLIKA?

Zpět na titulní stránku blogu

Komentáře

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *